dilluns, 7 de juny del 2010

QUE LLUEVA QUE LLUEVA, EL TIO LA VARA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Si, si, durant tota la caminada Reus-Prades-Reus, en va acompanyar "el tío la vara". Peculiar personatge que al crit de "sus voy a crují a toos" va fer més llevadera la patejada.
Concentració a les piscines de Reus, aquest any amb el company Rafa i un servidor els debutants Jordi e Iratxe, per recollir dorsals, esmorçar una mica i fer la dutxa del matí, per qué va ser allà on ens va caure el primer aiguat de consideració. Cinc minuts abans de la sortida i durant uns 10 més, vam estar rebent aigua de valent. A mig camí de Castellvell semblava que ja parava, però va ser treure's el xubasquero el Rafa i sant'ornemi, aigua al canto.
Passat Castellvell semblava que ja no havia de ploure més, però ja que la predicció de l'home del temps que va dir "si plou serà ja a la baixada" havia fallat, no ens podiem refiar.
Coll de la Batalla, primer control i els dos debutants encara en bona forma. Començem la pujada cap a les antenes, tot bé.
Arribem a l'esmorçar, i SORPRESA, em vaig trobar a l'amic Pere de Lleida entre els participants, un parell de bocates i una mitjana, dos pastetes de xocolata i a fer la "lagartija" a la Font del Roure. Després de coronar les antenes seguim direcció als Motllats, segons control i cap a la Creu Trencada i el Picorondan, on ja les cares dels debutants començaven a no ser seves, sobretot la de la Iratxe que era la primera caminada d'aquest tipus que feia. Arribem al tercer control, i el tema ja comença a notar-se més, pero allí estava jo per animar-los amb unes paraules que aixequen l'esperit : "deu minuts i arribem". A les 12:06 entrem a la plaça de Prades amb l'objectiu de l'Iratxe complert, oe oe oe oeeeeeeeeeeeeeeeee.
Més bocates, una altra mitjana i camí de retorn cap a Reus. El Jordi s'anima a baixar. Enfilem la carretera i després la baixada cap a la Febró on tornen a amenaçar els núvols. La Febró, següent control i cap al "mur" de la marxa (com a mínim per nosaltres), la pujada als
Avencs, on si ja de por si es dura, vam rebre el segon aiguat del dia. Ja estirant al Jordi amb ànims arribem a dalt i seguim en direcció al Pla de l'Agustench i el control de la Mussara. Reagrupament i cap a la baixada de les Tosques, que amb l'aigua caiguda es va fer força perillossa de cara a relliscar pel pedregam.
Arribem a Vilaplana sense més novetats. Allà ens esperava el Rafa que ja anava a un altre ritme. Una mica de coca d'ou i cap a l'Aleixar on preparaven l'altar de Corpus, Riera de Maspujols, Cinc Camins i Boca de la Mina, control i tram final cap a les piscines.
Nou objectiu assolit pel Jordi, i per recompensa una birra Moretti fesqueta per tots.
Crec que es l'últim any que faré aquesta caminada, o sigui que per mí també s'acaba aquesta història.
Ja teniu les imatges del dia penjades a la secció de fotos.